Poštovani klijenti,
U periodu važenja zabrane kretanja na javnim mestima, odnosno van stanova, prostorija i objekata za stanovanje za lica sa navršenih 65 ili više godina života, Addiko banka je omogućila korisnicima isplatu penzije na jedan od sledećih načina:
- Isplata penzije u prostorijama banke ovlašćenom licu, na osnovu jednokratnog punomoćja kojim se ovo lice ovlašćuje za podizanje penzije s tekućeg računa penzionera
- Isplatom penzije na kućnu adresu penzionera u saradnji sa JP „Pošta Srbije“
Imajući u vidu da je Narodna skupština Republike Srbije 6. maja 2020. godine usvojila Odluku o ukidanju vanrednog stanja, a kako bi se i pored ukidanja vanrednog stanja i mera zabrane i ograničenja kretanja licima starijim od 65 godina u najvećoj meri očuvalo zdravlje najstarijoj populaciji, Addiko banka je omogućila dodatne termine rada ekspozitura kako bi se nesmetano vršila isplata penzija za mesec april 2020. koja je najavljena za
8. maj i to:
- petak, 8. maj 2020. godine u periodu od 17:00 – 19:00h
- subota 9, maj 2020. godine u periodu od 13:00 – 15:00h
- od ponedeljka 11. maja do petka 15. maja u periodu od 17:00 – 19:00h
Penzije se mogu preuzeti i u toku redovnog radnog vremena ekspozitura.
Pozivom Kontakt centra Addiko banke možete se izjasniti za jedan od dva predložena načina za isplatu penzije, pri čemu ste dužni da navedete broj vašeg tekućeg računa i iznos novčanih sredstava koji želite da bude isplaćen.
Takođe, možete se putem telefonske linije izjasniti da ne želite da vam penzija bude isplaćena ni na jedan od navedenih načina (npr. posedujete platnu karticu koju možete dati osobi od poverenja ili na drugi način raspolažete sredstvima sa računa).
Kontakt centar Addiko banke telefon: 0800 303 303; +381 11 222 60 00
Detaljne instrukcije:
- Ako ste se opredelili za isplatu penzije ovlašćenom licu po osnovu punomoćja, banci treba dostaviti potpisan primerak tog punomoćja i dati na uvid lični dokument ovlašćenog lica i penzionera
Punomoćje možete dati na obrascu koji je priložen uz ovaj tekst ili ga napisati u slobodnoj formi, u tom slučaju treba obavezno da sadrži sve podatke iz priloženog obrasca.
Punomoćje ne mora biti overeno kod nadležnog organa, ali mora biti potpisana od strane penzionera
Punomoćje za podizanje sredstava
- Ako ste se opredelili za isplatu penzije na kućnu adresu, banka i JP „Pošta Srbije“ dužne su da obezbede isplatu u skladu sa navedenim pravilima i u iznosu za koji se korisnik opredelio.
Banka je dužna da organizuje pakovanje novca i naloga za isplatu (tri primerka naloga za isplatu) u koverte (vrednosne pošiljke).
JP „Pošta Srbije“ organizuje isplatu penzija na adresu na način koji obezbeđuje bezbednu dostavu u cilju sprečavanja širenja infekcije korona virusom, u najkraćem mogućem roku nakon prijema vrednosne pošiljke od Banke.
Prilikom isporuke pošiljke klijent će potpisati naloge za isplatu od kojih jedan primerak naloga i zadržava kao dokaz o isplati.
JP „Pošta Srbije“ za sve neisplaćene penzije (neuručene vrednosne pošiljke) sprovodi sledeći postupak:
- Ako korisnik nije zatečen na adresi, zaposleni u JP „Pošta Srbije“ ostavlja na toj adresi izveštaj o prispeću, pošiljka se čuva u pošti u propisanim rokovima.
- Po ostavljenom izveštaju o prispeću korisnik pozivom na broj telefona kontaktira nadležnu organizacionu jedinicu JP „Pošte Srbije“ i dogovara termin ponovne dostave pošiljke.
- Nakon isteka roka čuvanja, pošiljka se vraća banci.
Banka i JP „Pošta Srbije“ ne mogu korinicima naplatiti naknade i druge troškove.
JP „Pošta Srbije“ obezbediće posebnu telefonsku liniju na koju korisnici kojima penzija nije isplaćena mogu da se obrate.
Navedene odredbe se primenjuju i na korisnike kojima se penzije isplaćuju iz inostranstva (npr. prenosom novčanog iznosa na račun koji se vodi kod banke u Republici Srbiji ili dostavljanjem čeka).
Ove odredbe se primenjuju na sve isplate penzija počev od drugog dela penzije za mesec februar 2020. godine.